27 mei 2015

Film: Gooische Vrouwen 2 (2014)

1 opmerking:
 
Toen in 2011 het eerste deel van Gooische Vrouwen uit kwam, ben ik meteen naar de bioscoop geweest om de film te bekijken. Ik heb de tv-serie nooit gezien, maar de trailer sprak me aan en ik besloot de film een kans te geven. Tot op de dag van vandaag is het één van mijn favoriete, Nederlandse films. Ik was erg benieuwd of Gooische Vrouwen 2 ook zo leuk zou zijn.

WHAT'S IT ABOUT?
Als Claire totaal veranderd terugkomt uit Burkina Faso herkennen haar vriendinnen haar amper. De wereld van Cheryl stort in als ze ontdekt dat Martin haar voor de zoveelste keer bedriegt: hoe moet ze deze klap nu weer te boven komen? Anouk, ook ongelukkig in de liefde, klampt zich vast aan een ongezonde relatie (en aan een ongezond eetpatroon). Roelien gaat juist in op het huwelijksaanzoek van Evert, maar haar geluk is van korte duur. Een even noodlottig als bizar ongeval voert de vriendinnen naar de besneeuwde bergtoppen van Oostenrijk.

EEN LACH EN EEN TRAAN
Qua verhaallijn en humor vond ik deel één wat pakkender overkomen dan het tweede deel over de Gooische vriendinnen. Maar toch sleepte de film mij mee in de drama van het Gooische leven. Helemaal als er iemand komt te overlijden. Een traantje heb ik zeker gelaten, maar een lach is ook op mijn gezicht verschenen. Vooral het personage Yari (Alex Klaassen) laat mij hard op lachen - wat een figuur is dat!

EIND GOED, AL GOED
De film begint met een blik in de toekomst. Iedereen is oud, gerimpeld en grijs, behalve Cheryl. Zij staat strak van de botox, haar vriendinnen trouwens niet. De vier vrouwen wonen samen in één huis, als kijker weet je nog niet waarom. Dan begint de 'echte' film, waar ik met een lach en een traan doorheen ging. Op het laatst komen alle verhaallijnen weer bij elkaar en is er een happy end. Leuk om te zien dat de film weer eindigde met de personages in de toekomst.

EINDBEOORDELING
Wat mij betreft is Gooische Vrouwen 2 een mooie afsluiter voor de reeks. Je moet het eerste deel wel gezien hebben, wil je dit deel volledig snappen. Een heerlijke film voor een regenachtige dag - ga onder een fleecedeken op de bank zitten met een kop thee, zet Gooische Vrouwen 2 aan en geniet.



Wat vond jij van Gooische Vrouwen 2?

1 opmerking:

  1. Ik heb Gooische vrouwen 2 niet gezien, maar ik begreep dat het een hele saaie film is vergeleken met deel 1. Eigenlijk heb ik hem alleen daarom niet gezien. Misschien toch maar eens heroverwegen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff