16 mei 2015

Film: Fifty Shades of Grey (2015)

Geen opmerkingen:
 
De boeken van E.L. James heb ik verslonden. Het eerste deel uit de Vijftig Tinten-serie vond ik het minst, daarna werden de boeken steeds beter. De meningen zijn er natuurlijk over verdeeld, iets wat ik heel goed snap. Toch was ik benieuwd naar de verfilming van het eerste boek. Ik probeerde deze film met weinig verwachtingen in te gaan.

WHAT'S IT ABOUT?
Anastasia is net afgestudeerd aan de universiteit, samen met haar beste vriendin Kate. Terwijl Kate aan de slag gaat bij een lokale krant, komt Anastasia moeilijk aan de bak met haar universitaire graad en besluit ze een baan aan te nemen in een bouwmarkt. Op een dag vraagt een zieke Kate haar om een interview over te nemen met ene Christian Grey. Een succesvolle entrepreneur en miljardair. Het blijkt het begin te zijn van een bijzondere relatie.

COME ON, ANASTASIA
Ik kan concluderen dat ik meer genoten heb van het boek. Als ik een boek lees, speelt mijn fantasie de vrije loop en in een film kan dat bijna niet. Je kijkt naar het scherm en ziet wat er gebeurd. Ik vond Anastasia geen fijn personage. In het boek werden haar emoties en gedachten beschreven, maar in de film natuurlijk niet. Dat zorgde er voor mij voor, dat ik haar niet kon waarderen. Wie wil er nou immers een contract afsluiten met zo'n seksmaniak als Christian?

ABRUPT EINDE
Waar ik me nog het meest over verbaas is het einde. Ze stappen in een lift en hup, de film is afgelopen. Ik vroeg me echt af of mijn computerscherm vast liep. Maar niets was minder waar, de film kwam tot een abrupt einde. In het boek is dit ook zo, maar dat wordt wat subtieler beschreven. Ik had er in de film iets meer van verwacht.

EINDBEOORDELING
Zo zie je maar: ik wilde er met geen verwachtingen in gaan, maar ik blijf vergelijken. Het kan ook bijna niet anders, want de verfilming is niet zo best. Ik kan me voorstellen dat het voor sommige een vermakelijke film is - dat is het ook echt. Maar als E.L. James liefhebber, had ik er veel meer van verwacht...


Wat vond jij van Fifty Shades of Grey?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff